Saturday, August 31, 2013

Hi September :)



Assalamualaikum .

Alhamdulillah , hari ni 1sept dah pun . sedar tak sedar dah hujung tahun dah kan ? cepat sungguh waktu berlalu . aku rasa macam baru je ambik result SPM hari tu . and now tak sangka yang aku dah pun selamat bergelar siswi kat kolej nie . dan mungkin dalam tiga tahun lagi , aku selamat bergelar jururawat yang bertauliah *yeah , pray for me uolls .

Dear August ,
a million thanks form me sebab dah banyak bawak kenangan manis pahit , tawar kelat , dan bagai dalam hidup aku . dari kisah duka lara , sedih menangis , ketawa terbahak bahak sampailah kejadian kejadian yang menjadikan aku seseorang yang tak berperasaan . hati batu kata kau . dan diharapkan sangat lah , kenangan yang pahit pahit belaka tu tak berulang lagi dalam hidup guaa . sadis woo bila teringat . starting bulan ogos nie je . apa yang aku ingat , aku berpuasa kat kolej dengan member member seperjuangan lah . than , balik raya sebab cuti dua minggu kat kampung aku . time tu jugak lah aku spend masa sepenuhnya dengan family . yelah , aku susah kot nak cuti . kalau setakat cuti dua tiga hari , memang tak laa jawabnya aku nak balik kan ? menghabiskan boras yoo . dah laa jauh apak nak balik perak tu . bole kena decubitis ulcer *angkat kening aku duduk dalam bas tu selama lapan jam tanpa bertukar posisi . then , balik ke kelate mula . starting study macam biasa then midterm exam . Alhamdulillah , so far aku bole lagi laa bawak subject subject killer kat kolej nie . 26hb 8 , tarikh keramat dalam hidup aku . sedar tak sedar , diam tak diam , dalam aku sibuk dengan study and life aku kat sini ,dah lima belas tahun arwah mak aku tinggalkan aku . walaupun dia sempat jaga aku selama dua tahun setengah je , tapi dia lah wanita yang dah lahirkan aku ke dunia yang bermacam ragam nie. Mak , adik sayang mak .Terima kasih sebab dah lahirkan adik dengan susah payah .



she is my beloved mom . ILOVEYOU so muchh . 

jom sambung cerita . tiga hari sebelum the end of august , dapat video call dengan mamat senget plus sengal tuu . memang happy sebab dia bestie aku yang memang senget laa . macam macam benda dia kat aku sampai aku gelak nanes nanes . tapi kan , betul laa kata orang , kalau kita gembira sangat , mesti ad something wrong yang akan jadi . yaa , kata orang tu memang betul beaka laa . sebab esoknya aku dapat tau dia dah couple dengan gegirl course BE . well done bro , keep it on . lain kali buat lagi okay . kau memang awesome .tapi time nia aku tak lah nanes guling guling pun . cuma makan dalam siiikkkiiittt laa . sebab sebelum nie mamat tu cakap dia nak tunggu ex dia laa , tak nak pikir pasal jodoh and so on ayat manis gula gula dia lah . tapi , ada aku kesah ? biaq pi kat hang lah . asalkan hang bahagia . itu je cerita dan jalan hidup aku dalam bulan ogos nie . and one more MERDEKA !!



Dear September ,
please be nice for me . kalau dulu time nie aku struggle gila gila nak SPM , tapi laa nie aku kena struggle untuk final exam sem 1 pulak . ya Allah , dah nak final , rasa macam baru je aku daftar masuk kolej , baruje aku nanes nanes homesick bagai . dah nak final dah pun rupanya . dengar katanya nanti kena posting . praktikal kat hospital . omaigosss . dah dekat raya haji nie kot . fuh , mudah mudahan dipermudahkan segalanya . kita tak tahu lagi apa yang akan jadi dalam bulan nie tahun nie . so wait yeah . nanti saya update laa . *kalau kerajinan  

and Assalamualaikum :)



ordinary girl yang mengharapkan yang terbaik untuk diri dia sendiri .


No comments:

Post a Comment